درباره ی رشته مدیریت بازرگانی:
معرفی اولیه:
مدیریت بازرگانی که سرآغاز آن از فرانسه و دانشگاه ESCP Europe بودهاست به بحث پیرامون چگونگی کنترل سود و سرمایه و هزینه و استفاده بهینه از امکانات میپردازد. می توان گفت هدف از این رشته عبارت است ازآشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه . تیلور پایه گذار این علم در مکتب کلاسیک بودهاست. از استادان مدیریت در ایران میتوان دکتر مهدی الوانی، دکتر علی رضاییان و دکتر علی اکبر فرهنگی را نام برد.
ادامه مطلب ...
آشنایی با روش تحقیق:
دراین بخش باتوجه به اینکه یکی از دروس مهم و کاربردی در دوره ارشد روش تحقیق میباشد لذا با کمک از مطالب کتاب روش تحقیق در مدیریت( تالیف : آقای دکتر علی احمدی ،علی صالحی و محمد رضا فریدی) که درآن با تعاریف و کلیات این کتاب بصورت خلاصه در ادامه مطلب آشنا خواهیم شد :
ادامه مطلب ...