MBM STUDENTS

دانشجویان مدیریت بازرگانی - بین الملل

MBM STUDENTS

دانشجویان مدیریت بازرگانی - بین الملل

مقدمه ای بر TQM

موضوع  : اثر مدیریت کیفیت جامع (  TQM ) بر بهره وری شرکت 

در ادامه مقدمه ای بر اثر مدیریت کیفیت جامع خواهیم پرداخت که بصورت اجمالی با این نوع از مدیریت   آشنا شویم

  ادامه مطلب ...

TQM

مدیریت کیفت جامع ( TQM )

مدیریت جامع کیفیت :
مدیریت جامع کیفیت (TQM) فرایندی است متمرکز بر روی مشتری ها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیم ها که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان از طریق ارتقاء مستمر فرایند ها توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود.
کیفیت عبارت است از مجموعه خصوصیات و ویژگیهای یک محصول یا خدمت که در برگیرنده توانایی آن در برآوردن نیازهای تلویحی و معین باشد نیازهای معین توسط قرارداد مشخص شده و محدودیت نامیده می شوند ولی نیازهای تلویحی تابعی از بازار هستند این نیازها باید شناخته و تعریف  شده آنها را شاخص می نامیم و شامل موارد ایمنی ، قابلیت اطمینان ، قابلیت دسترسی ، تعمیرپذیری ، قابلیت استفاده ، قیمت و محیط می باشند .TQMیک  فلسفه مدیریتی است که سعی بر جامعیت بخشیدن به کلیه عملکردهای سازمانی بازاریابی، (امور مالی، طراحی، مهندسی، تولیدی، خدمات مربوط به مشتری و غیره) به منظور متمرکز شدن بر روی نیازهای مشتری و اهداف سازمانی را دارد.


ادامه مطلب ...

اینکوترمز

 اینکوترمز : 

 در دنیای تجارت امروز، قوانین اینکوترمز به یک بخش اساسی و اجتناب ناپذیر از زبان تجارت مبدل شده که در سراسر جهان و به منظور فروش محصولات در قراردادها گنجانیده و بیانگر قوانین و راهنما جهت استفاده واردکنندگان، صادرکنندگان، وکلا، شرکتهای حمل، بیمه و دانشجویان تجارت بین الملل می باشد. این قوانین در سرتاسر جهان مورد تأیید دولتها، مراجع قانونی و کارپردازان بازرگانی به منظور تفسیر مشترک رایج ترین اصطلاحات تجاری دنیا می باشد.
ریشه لغت اینکوتزمز از مخفف سازی سه لغت لاتین International Commercial Terms به معنای اصطلاحات تجارت بین الملل تشکیل شده که مهمترین علت کاربرد آن تعیین دقیق و روشن حدود مسئولیتها، ریسکها و هزینه ها در فرآیند تجارت بین الملل بین فروشنده، خریدار و همچنین اشخاص حقوقی/حقیقی دخیل فرآیند تجارت می باشد که هر دوره توسط اتاق بازرگانی بین الملل مورد بازنگری و باز نشر قرار می گیرد. اینکوترمز اولین بار در سال 1936 تدوین شد، و در تاریخ اول ژانویه 2011 آخرین نسخه آن که به اینکوترمز 2010 موسوم است، منتشر گردیده است.

ادامه مطلب ...

یادگیری رفرنس دهی در محیط word

رفرنسدهی  با کمک  word :(با تصاویر )

همانگونه که دانشجویان عزیز در دوره ارشد مستحضر هستند برای تهیه مقاله ، پایان نامه و هرگونه تحقیق  جهت ارائه یه  دانشگاه و سایتهای معتبر علمی باید بدلیل ارزش علمی مطلب و  حفظ معنویت و احترام به محقق و پژوهشگر آن رفرنسدهی گردد در غیر اینصورت علاوه بر سرقت ادبی  تحقیق مورد نظر فاقد ارزش علمی است لذا  نرم افزار word  بخوبی و با استاندارهای موجود ما را کمک مینماید که بروشی که در ادامه  ذکر شده است  وصحیح رفرنسدهی نماییم . 


ادامه مطلب ...

TQM

   TQM  :Introduction



 

ادامه مطلب ...
TQM