MBM STUDENTS

دانشجویان مدیریت بازرگانی - بین الملل

MBM STUDENTS

دانشجویان مدیریت بازرگانی - بین الملل

رهبری و سازمان یادگیرنده


رهبری: فرایند تأثیرگذاری برفعالیتهای یک فرد یا گروه است که دروضعیت معینی به منظورتحقق هدفی کوشش می کنند. (رضائیان, 1391). رهبری به معنای توانایی نفوذ بر گروهی برای رسیدن به هدف یا هدفهایی است ( ایران‌نژاد پاریزی & ساسان گهر, 1389).

سازمان یادگیرنده :باقرزاده ( 1383 ) به نقل از قهرمانی ( 1380 )  بیان مینماید :"سازمان یادگیرنده سازمانی است که در آن یادگیری، نیاز همیشگی کلیه کارکنان تلقی مـی شـود و در آن ضمن تاکید بر آموختن چگونه آموختن و جذب وتوزیع دانش نو، به خلق و تولید اطلاعات و دانش جدید و مورد نیاز پرداخته می شود و تمامی این دانش ها در رفتار و عملکردها متجلی می گردند." (باقرزاده, 1383). سازمان یادگیرنده از نظر پیتر سنگه، سازمانی است که با اسـتفاده از افـراد، ارزشـها و سـایر خـرده سیستمها، و با تکیه بر درسها و تجربه هایی که به دسـت میآورد، به طـور پیوسته عملکـرد خـود را تغییـر میدهد و آن را بهبود می بخشد (سنگه, 1380).

    ادامه مطلب ...

مقاله علمی و بخشهای آن

مقاله علمی : یک مقاله ی علمی گزارش نوشته شده و انتشار یافته ای است که نتایج تحقیقات اصلی جدید در آن حوزه تخصصی را تشریح می نماید  که باید دارای دو خصلت اصالت و ابداع باشد و نتایج آن ها به کاربردها، روشهای و مفاهیم و مشاهدات جدید در زمینه علمی با هدف پیشبرد مرزهای علم و فن آوری منجر گردد به شکل ساده تر با جملات دقیق تر می توان بیان نمود که یک اثر علمی معتبر: (1) اولین انتشار نتایج تحقیق اصلی است، (2) به شکلی است که همکاران محقق می توانند آزمایش ها را تکرارکنند ونتیجه گیری ها را بررسی و مقایسه نمایند (3) درژورنال یا یک منبع معتبر منتشرمی شود طوری که به آسانی دردسترس جامعه علمی قرارگیرد. نوشتن مقاله مستلزم رعایت اصولی در ابعاد مختلف محتوایی، ساختاری و نگارشی است.

 

  ادامه مطلب ...

انقلاب صنعتی 4

انقلاب صنعتی چهارم (  Industry 4.0  ) : انقلاب دیجیتالی است  که از میانه قرن گذشته به جریان افتاده و مشخصه اصلی این انقلاب تلفیق تکنولوژی‌های مختلف است به گونه‌ای که مرزهای بین فیزیک، دنیای دیجیتال و بیولوژی بسیار کمرنگ شده است. این انقلاب باعث تحول و تغییر در تمامی صنایع و در تمامی کشورها شده است  مثل هوش مصنوعی، روبات‌ها، شبکه پیوسته الکترونیکیِ همه ادوات هوشمند، خودروهای بی‌راننده و مستقل، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، چاپگرهای سه‌‌بعدی، علم مواد، ذخیره انرژی و محاسبات کوانتوم  که باعث افزایش شفافیت در بازارها و اطلاعات، آگاهی و درگیری عمیق‌ و وسیع مصرف‌کنندگان درباره فرآیند تولید و مکانیزم بازار و همچنین تغییر رفتار مصرف‌کنندگان به سبب شبکه‌های مجازی از جمله تحولات آن در فضای کسب و کار است . (شوآب, 1395).


  ادامه مطلب ...

مدیریت استراتژیک (Strategic management)

 

مدیریت استراتژیک(Strategic management (

هنر و علم تدوین ،اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدفهای بلند مدت خود دست یابد که وظیفه آن به گفته پیتر دراکر نگاه کردن به سازمان از زاویه ماموریت شرکت است که ماموریت سازمان نیز نشان دهنده طیف فعالیت از نظر محصول و بازار است و اهداف بلند مدت در بررسی استرتژی بیانگر نتیجه های مورد انتظار از اجرای استرتژی های مشخصی میباشد و چهارچوب زمانی آنها معمولا 2-5  سال است   که استراتژی شامل مراحلی مثل : تدوین ،اجرا و ارزیابی استراتژی ها میباشد (دیوید , 1386).


 

ادامه مطلب ...