MBM STUDENTS

دانشجویان مدیریت بازرگانی - بین الملل

MBM STUDENTS

دانشجویان مدیریت بازرگانی - بین الملل

بازاریابی گوشه

market niche  (بازاریابی طاقچه ای ، گوشه ای یا جاویژه  ):

 بازاریابی برای یک قسمت متمرکز و قابل هدف گذاری بازار است.اغلب کسانی که به دنبال بازاری بی رقابت و مطمئن هستند و سود کلان میخواهند به باین یازاریابی روی می آورند.در بازاریابی گوشه صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان به دنبال تنوع محصول نیستند.بازاریابی گوشه به سوی تخصص گرایی پیش میرود.تولیدکنندگان محصولات ارگانیک از این قبیل هستند.

   

    

 ویژگی ها :1-توجه به رشد در میان شرکت ها نسبت به بقا بیشتر دیده میشود این درحالیست که اولویت با  تداوم و بقاست به خصوص در شرکت های کوچک.  2-بازاریابی گوشه نیز به عنوان استراتژی رقابتی در نظر گرفته میشود،با وجود اینکه مزایایی از قبیل سوددهی بالا،تخصصی بودن،رقابت کم و اطمینان بالا بر آن حاکم است.3-مشتریان نیازهای مشخص و معینی دارند. 4-مشتریان پاداش شرکت را برای هر چه بهتر مرتفع شدن نیازشان میپردازند.5-بازار گوشه جذابیتی برای دیگر رقبا ندارد.6-پول معینی از تخصصی شدن بازار به دست میآید.7-بازار گوشه یک وسعت، سود و پتانسیل رشد دارد8-متداولترین روش برای تشخیص بازار گوشه بررسی بازار وتشخیص محصول گوشه،تحقیق و توسعه و گرایش به خلاقیت و تغییر در جهت بهبود محصول کنونی است. 9-درنهایت باید یادآوری نمود که هرمحصولی که با بازاریابی گوشه معرفی و عرضه میگردد پتانسیل تبدیل به یک محصول عادی و کسب بازارمعمولی را دارد.

 

ریسکهای پنهان: 1-نفوذ رقیبی که میخواهد در بخشی از بازار حضور یابد.   2-یکنواختی بازار به دلیل ترجیح مشتریان   3- ورود محصول جدید  . (پناهی, 1396).

 

  منبع:

 پناهی, ش. (1396, آذرماه اول). بازاریابی گوشه چیست ؟. بازیابی در آبانماه اول, 1396، از مازلو: http://mazlo.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.